IEビジネススクール教授による模擬授業 8/23開催

来る8月23日、IEビジネススクールのマーケティングの教授、Cristina Elsonを迎え、MBAを目指す皆様向けに模擬授業を行ないます。

テーマは、”Marketing Today: from Products to Customer Emotions & Experience”
テクノロジーの急速な発展とマーケティングへの融合により、消費者、顧客の購買プロセスと基準がこれまでとドラスティックに変化しました。

消費者はもはやブランドをコントロールする力さえ持っています。
今回の講義では、企業がマーケティング活動をする上で考慮しなければならないツールやカスタマー・エクスペリエンスがいかにブランド力を形成する上で大切かについて議論します。
セッション全体は英語となります。MBAの授業の雰囲気を感じ、またご自身の英語ヒアリング能力を確認する絶好の機会です。

Cristina Elson教授のバイオは以下をご覧ください。

CRISTINA ELSON ALFONSO
For 15 years, Cristina Elson developed her professional career in the marketing departments of leader Companies in Spain such as United Distillers-Diageo, Bacardi, Gallina Blanca, Revlon and Natura Bisse. She managed Global Leader Brands, Created New Products and Concepts coordinating R&D&I and Production Departments in US, Mexico, South Africa and Europe. This huge experience has given her a complete strategic vision about how to manage, develop and consolidate all kind of Brands in the Spirits, Food, Fashion, Beauty and Cosmetics industry.

In 2008 she created her own Strategic Consulting Company providing advice to International Companies in Branding, Product Positioning, Communication Diagnostics, Distribution Development, Social Media & New Technologies and Customer Experience. Her ideas have been published in business magazines such as MarketingNews, Marketing+Ventas, Quality&Spa, and she has been guest speaker in several workshops and conferences.

She’s been teaching in prestigious Business Schools and Universities. With particular emphasis, she’s been Marketing Management Professor in the IE Global MBA for the last 6 years.
She holds a degree in Business Communication and Public Relations from the University of Barcelona, an International Marketing Degree from the London Chamber of Commerce and an MBA from the Ramon Llull University and the Manhattan College in NY, USA.

日時:8 月23日 火曜日 18:30 – 21:00 (18:00 開場)
場所:六本木ヒルズ アカデミーヒルズ スカイスタジオ
登録URL:http://info.ie.edu/Request/event/4aa02b14-6b43-e611-8800-06dc7e179538